W grudniu 2013 roku odbył się nadzór pedagogiczny Systemu Ewaluacji Oświaty. Została przeprowadzona ewaluacja problemowa zewnętrzna.
Oto wyniki!
Prezentowany raport jest rezultatem ewaluacji przeprowadzonej w przedszkolu przez wizytatorów do spraw ewaluacji. Raport z ewaluacji problemowej dotyczy dwóch wymagań państwa:
- Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji – UZYSKALIŚMY POZIOM A ! (bardzo wysoki)
- Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych.– UZYSKALIŚMY POZIOM B ! (wysoki)
Ewaluacja ma na celu ustalenie poziomu spełniania przez przedszkole wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.
Przedszkole może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
- poziom E- oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
- Poziom D- oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
- Poziom C- oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
- Poziom B- oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
- Poziom A- oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
Wnioski z ewaluacji:
-
Prowadzone systematycznie rozpoznanie potrzeb potrzeb rozwojowych, możliwości psychofizycznych oraz sytuacji społecznej dziecka pozwoliło trafnie określić obszary wymagające wsparcia i podjąć właściwe formy oddziaływania.
-
Celowa i adekwatna współpraca z podmiotami odpowiedzialnymi za poradnictwo
i pomoc, która w każdym przypadku skierowana jest na dobro dziecka i jego rodzinę, zaspokaja nie tylko potrzebę rozwoju indywidualnego lub społecznego, ale również potrzebę bezpieczeństwa. -
W wyniku podejmowania spójnego działania wychowawczo-profilaktycznego
w przedszkolu uczy się tolerancji zapobiegając w ten sposób wszelkim sytuacjom dyskryminacyjnym. -
Aktywny udział całej społeczności przedszkolnej w projektach międzynarodowych stwarza nowe perspektywy, szanse oraz możliwości rozwoju przedszkola.
-
Nauczyciele wdrażają wyniki badań wewnętrznych i zewnętrznych w celu wspomagania rozwoju dzieci oraz planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej,
-
Przedszkole od wielu lat gromadzi informacje o losach swoich absolwentów
i wykorzystuje je do dalszej efektywnej pracy z dziećmi. -
Wnioski z ewaluacji wewnętrznej wykorzystywane są do planowania pracy
i podejmowania działań wychowawczo-dydaktycznych. -
Atrakcyjna oferta edukacyjna przedszkola zapewnia wysoki poziom edukacji, przyczyniając się m. in.: do rozwijania zainteresowań artystycznych, zdolności matematycznych, kreatywności i samodzielności dzieci, zadowolenia rodziców oraz wzbogacania bazy dydaktycznej.
Za tę opinie serdecznie dziękujemy!
Raport z ewaluacji problemowej :