Kosmiczne zabawy

CAM00541

„Dlaczego Ziemia nazywana jest błękitną planetą?”
„Która planeta jest najbliżej Słońca?”
„Jak nazywa się naturalny satelita Ziemi?”

Na te i inne pytania potrafią odpowiedzieć dzieci z grupy „Pszczółki”, które wyruszyły w daleką podróż kosmiczną. Samodzielnie stworzyły model Układu Słonecznego:
„Słońce musi być w centrum!”
„Orbity ułożymy ze sznureczków!”

Dzieci wykazały się bardzo dobrą znajomością planet, które krążyły po orbitach
w odpowiedniej kolejności. Na Marsie wylądował Statek Kosmiczny, Ziemię obiegał Sztuczny Satelita, natomiast na Księżycu wylądował Kosmonauta.
Kiedy już model Układu Słonecznego był gotowy – zadaniem dzieci było „wyłowienie” ciała niebieskiego lub obiektu kosmicznego i ułożenie wyrazu pod obrazkiem z pociętych liter. Wszystkie dzieci poradziły sobie doskonale! Radości i dobrej zabawy nie było końca!